دسته‌هامعرفی فسفر مایع معجزه گر

ویژگیها و نحوه مصرف کود فسفر مایع معجزه گر

فسفر مایع معجزه گر

کود فسفر مایع معجزه گر معروف به کود مایع سرخه چیست ؟

کود فسفر مایع معجزه گر ، حاوی عنصر درشت مغذی مورد نیاز گیاه یعنی عنصر فسفر (P)  و ثبت شده به شماره ثبت کودی 97596 و یکی از تولیدات بسیار پر طرفدار گروه شیمیایی دادبود است . این محصول از مشتقات فسفر خالص به همراه ترکیبات تسهیل گر جذب آن توسط گیاه است که به دلیل فورمولاسیون ویژه خود تحول بزرگی را در بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی ایجاد می نماید.

محتویات و عناصر تشکیل دهنده :

این فسفر لیکوئید از عناصر مهمی همچون اسید فسفریک ، کلراید پتاسیم ، سولفات روی ، اوره ، سولفات آهن ، گوگرد تشکیل شده است که هر کدام به دلایل علمی به این ترکیب اضافه گردیده است.

ویژگی ها و خواص اولیه و ثانویه :

این محلول فسفر مایع ، به گواه متخصصین ، کارشناسان خبره و جمع کثیری از کشاورزان و باغداران عزیزی که ویدئوها و تصاویر آنها در صفحه گالری درج گردیده است ، دارای ویژگیها و خواص اولیه و ثانویه ای است که آنرا از تمام کودهای مشابه داخلی و خارجی متمایز میکند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت .

الف ) ویژگیهای اولیه و مستقیم محلول فسفر معجزه گر:

1- این کود فسفر ، بهترین منبع مستقیم در اختیار قرار دادن فسفر (P) به عنوان دومین عنصر غذایی مورد نیاز برای رشد بهینه و حفظ کیفیت فرآیندهای طبیعی گیاه است .
2- به دلیل خصوصیت مهم خود در تعدیل PH خاک ، علاوه بر تسهیل در دسترس قرار گرفتن عنصر فسفر ، به جذب بهتر عناصر مهمی همچون آهن ، کلسیم ، منیزیوم ، پتاسیم و گوگرد کمک فراوانی می نماید .
3- این کود به لحاظ فورمولاسیون خاص خود سبب بهبود ساختار ریشه ، افزایش و بهبود سطح برگ بوده و تامین کننده عنصر ضروری فسفر برای تکمیل سیکل تولید ATP گیاه و در واقع بهینه ساز و راه انداز فرآیند فتوسنتز و غذارسانی در ساختار آن است.

به همین خاطر شما در مزرعه و باغات خود ، پس از مصرف این کود مایع ، طبق تجویز کارشناس ، شاهد این پدیده ها هستید :

(1-3) برگها : شاداب ، در پهن ترین و وسیع ترین حالت خود و به رنگ سبز تیره هستند .
(2-3) ساقه ها : در غلات بویژه ، قطور ، گره ها کامل ، حالت استوانه ای کامل و صاف و بدون خمیدگی هستند که نشان از سلامت و مقاومت آن به پدیده ورس و خوابیدگی است.
(3-3) سرشاخه ها : در درختان با طراوت ، تراکم سرشاخه ها زیاد و با پوشش برگی فراوان و برگها به رنگ سبز خوش رنگ می باشند .
(4-3)در غلات سنبله و غلافها : یکنواخت و همگی پر از دانه و سرحال هستند .

4- فسفر مایع معجزه گر ، به لحاظ اقتصادی ، یکی از اقتصادی ترین و با کیفیت ترین کودهای پر مصرف فسفر در بازار ایران محسوب می شود . این موضوع هم به لحاظ میزان مصرف در واحد سطح و هم قیمت مستقیم آن برای مصرف کننده در نظر گرفته می شود .

 

فسفر مایع معجزه گر مقایسه ای مزرعه گندم جنوب

ب) ویژگیهای ثانویه و غیر مستقیم :

1- افزایش مقاومت گیاه در برابر عوارض و آسیبهای سرمازدگی در گیاه به گواه جمع کثیری از کشاورزان و باغداران 
2- خاصیت قارچکشی و مبارزه با عوارض و خسارات ناشی از قارچها
3- خاصیت حشره کشی و کاهش ملموس جمعیت حشرات مضر در مزارع و باغات
4-خاصیت زودرس کردن میوه و بهبود فرآیندهای دخیل در آن

تجزیه ضمانت شده :

نیتروژن کل : 1 %
فسفر قابل استفاده (P2O5) : 1.98 %
پتاسیم محلول در آب (K2O) : 1 %
گوگرد کل (S) : 1.50 %
آهن محلول : 1 %
روی محلول : 1.50 %

توصیه مقدار مصرف کود فسفر مایع در زراعت :

محلولپاشی :

5 لیتر در هکتار (5 لیتر کود فسفر مایع در 400 لیتر آب)

آبیاری قطره ای :

بین 10 الی 15 لیتر در هکتار (10 الی 15 لیتر کود فسفر مایع در 400 لیتر آب)

آبیاری بارانی :

بین 15 الی 20 لیتر در هکتار (15 الی 20 لیتر کود فسفر مایع در 400 لیتر آب)

آبیاری به شیوه غرق آبی :

بین 15 الی 20 لیتر در هکتار (15 الی 20 لیتر کود فسفر مایع در 400 لیتر آب )

توصیه مقدار مصرف در باغ :

محلولپاشی :

درختان 3 لیتر در هزار لیتر آب

آبیاری قطره ای و غرق آبی :

برای انواع باغات 20 الی 40 لیتر در هکتار

توصیه مهم مراحل مصرف :

در مصرف کودهای تقویتی همانند این کود فسفر مایع ،زمان مصرف تاثیر فوق العاده ای بر عملکرد تولید دارد. توصیه آن است که برای تمام محصولات زراعی همیشه باید از بدو رویش گیاه را تقویت کرد و به تناسب در مراحل مختلف رشدی تحت نظر کارشناس از آن استفاده کرد تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود .

این کود در تمام دوره رشد قابل مصرف است اما برای حصول نتیجه بهتر تا حد امکان :

مرحله اول:

 اوایل رویش گیاه و در دوره رشدی ( معادل چهار تا شش برگی ) مصرف شود . مصرف این محلول فسفر مایع در اوایل رشد، باعث افزایش ریشه زایی، اصلاح بافت خاک، آزاد کردن عناصر بلوکه شده و جذب آنها توسط گیاه می شود در این صورت سرعت رشد گیاه انفجاری خواهد شد.
در این موقعیت بوته به اندازه ای تقویت خواهد شد که تا حد بسیار زیادی نسبت به تنش ها از جمله خشکی، قارچها، بیماریها، و . . ‌. از خود مقاومت خوبی نشان خواهد داد .

مرحله دوم :

قبل از گلدهی محصول مصرف شود .

مرحله سوم :

بعد از ریزش کامل گلبرگها و مراحل ابتدایی تشکیل خوشه 

توصیه مصرف کود فسفر مایع در باغات :

طریقه مصرف سالانه : 

توصیه می شود همراه با آخرین آبیاری باغ در پاییز،این کود فسفر مایع به میزان 20 الی 40 لیتر در هکتار و مجددا در اولین آبیاری بهاره نیز به همان میزان تکرار شود.
در بسیاری از مناطق کشورمان باغداران در هفته ها و روزهای آخر قبل از آغاز گل انگیزی و ظاهر شدن شکوفه ها آبیاری را کامل قطع می کنند به همین دلیل توصیه می شود مقدار 3 الی 5 لیتر در هزار، درختان را محلولپاشی کنند.
با این شیوه میزان شکوفه دهی بسیار افزایش یافته و موضوع مهمتر این است که از ریزش آنها جلوگیری و در موارد بسیار زیادی نیز سبب زودرسی میوه می شود.
نکته مهم دیگر برای استفاده از این کود مایع آن است که چنانچه سرمای شدید و ناگهانی احتمالی به وقوع بپیوندد، از سرمازدگی و ریزش گلها نیز تا حد زیادی جلوگیری خواهد شد .

قیمت کود فسفر مایع معجزه گر 20 لیتری :

قیمت کود فسفر مایع معجزه گر ، تابع عوامل مختلفی از جمله نرخ ارز است که در تهیه پیش سازها و در نتیجه بر قیمت نهایی محصول تاثیر گذار است ، لذا لازم است برای خرید محصول حتما با دفتر مرکزی هماهنگی های لازم صورت گیرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *